Mijn neefje

• Psoke
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
11 jaren 9 maanden geleden - 11 jaren 8 maanden geleden #179 door Psoke
Mijn neefje was gemaakt door Psoke
Mijn neefje zit sinds februari 2007 in de gevangenis van Brugge voor een zwaar feit en volgens mij nog steeds in voorarrest.

Mijn (stief)vader is na zijn scheiding in 2002 door mijn moeder en mijn (half)zussen bewust genegeerd zodat hij ook maar via via te horen kreeg dat zijn kleinzoon (en mijn neefje) in de gevangenis zat.

Ik heb voor mijn (stief)vader en mezelf een brief gezonden aan mijn neefje vol oppeppers en zonder veroordelingen of vragen.
(We zijn niet nieuwsgierig naar het hoe of waarom van het verleden.)
Het ventje was "positief verrast" dat er nog ergens familie aan hem dacht.

Teneinde de rest van de familie niet tegen het lijf te lopen gaat mijn (stief)vader via de geijkte weg te werk.
Uittreksel strafregister : OK
Kopie voor- en achterkant I.K. : OK
Uitreksel huwelijk+scheiding; OK

Toen ik echter belde met Brugge met de vraag of ik als (half)zus van de moeder van mijn neefje op bezoek kon komen kreeg ik van de telefoniste te horen dat ik GEEN familie was en dus niet op bezoek kon komen. (Nog even en ik bestond zelfs niet meer als ik deze dame moest geloven):S
Ik heb mijn wensen aan deze dame voor mezelf gehouden en de hoorn opgelegd. :angry:

In ieder geval ben ik al op goede weg om mijn vader (stiefvader is zo negatief!!) zijn wens te laten uitkomen.

Dit was dus mijn intro en nu mijn vraag:

Hoe kunnen we geld storten aan mijn neefje in de gevangenis?
Hebben ze daar een interne rekening?
Kan je het daar storten???

Verder wens ik iedereen een rustig 2009 met enkel positieve dingen.
Veel sterkte en op het juiste moment net die dosis geluk die je nodig hebt.

Psoke
Laatst bewerkt 11 jaren 8 maanden geleden doorPsoke. Reden: klein taalfoutje

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 9 maanden geleden #180 door Nijntje
Beantwoord door Nijntje in topic Mijn neefje
Je neefje kan volgens mij toch een toestemming geven om je bezoek te laten doorgaan (ondanks je geen familie bent). De gevangenisdirecteur keurt dit dan goed/af.
Wat betreft geld storten is er een banknummer van de gevangenis (moet je daar zeker kunnen vragen, staat in het informatieboekje). Je kan geld storten op die rekening bij vermelding gewoon de naam van de gedetineerde vermelden.
Hopelijk raak je hier al iets mee vooruit.

Meer
11 jaren 9 maanden geleden #182 door ronnyv
Beantwoord door ronnyv in topic Mijn neefje
Beste,
ik zou in jou plaats zo vlug als mogelijk een bewijs van goed gedrag afhalen op je gemeentehuis en een fotokopie van je identiteitskaart voor en achterkant opsturen naar je neefje zodat die dan een bezoekersaanvraag kan indienen.
Ik zou zeggen, zeker doen. Uw neefje heeft er alle belang bij dat er toch nog iemand is op deze wereld die aan hem denkt en iets voor hem betekent.
Wat uw neefje ook gedaan heeft het is en blijft nog altijd een mens. Het is nu niet omdat je hem bijstaat of bezoekt dat je daarom goedkeurt wat hij gedaan heeft.
Veel sterkte.

• Psoke
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
11 jaren 9 maanden geleden - 11 jaren 9 maanden geleden #183 door Psoke
Beantwoord door Psoke in topic Mijn neefje
Bedankt voor je reactie!!!!
Ik heb het nodige gaan afhalen : afschrift strafblad, kopie voor-en achterkant I.K., zelfs een geboorteakt en bewijs van echtscheiding van mijn moeder en mijn vader en zelfs dat van mijn moeder met mijn stiefvader.

Hele boterham!!! Heb alles verzonden naar mijn neefje en hopelijk kan ik samen met mijn vader richting Brugge. Misschien zie ik nog ex-collega's van mij (die de overstap van het ene Ministerie naar eht andere hebben gedaan).

Ik durf me hier niet uitspreken over het afkeuren van de hele zaak niet wetende wat ik zou doen indien ik in zijn plaats was. In ieder geval heb ik meer ervaring in bepaalde situaties dan een kind van 19 jaar dat van geen hout pijlen wist te maken maar toch probeerde om er het beste van te maken. Aasgieren zie je dan bij de vleet!!!

Bij deze mijn excuses aan indien ik iemand tegen het hoofd zou stoten.:dry:
Laatst bewerkt 11 jaren 9 maanden geleden doorPsoke.

• Psoke
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
11 jaren 9 maanden geleden #184 door Psoke
Beantwoord door Psoke in topic Mijn neefje
Nijntje schrijft:

Je neefje kan volgens mij toch een toestemming geven om je bezoek te laten doorgaan (ondanks je geen familie bent). De gevangenisdirecteur keurt dit dan goed/af.
Wat betreft geld storten is er een banknummer van de gevangenis (moet je daar zeker kunnen vragen, staat in het informatieboekje). Je kan geld storten op die rekening bij vermelding gewoon de naam van de gedetineerde vermelden.
Hopelijk raak je hier al iets mee vooruit.

Bedankt voor het antwoord:
Ik ben gaan zoeken op internet naar een bankrekeningnummer want ik heb nog geen informatieboekje.
In het Frans vond ik wat informatie en zo doende heb ik mooi een overschrijving kunnen doen.
Ik denk dat mijn neef(je) het geld heeft aangekregen want hij heeft gebeld naar de vaste telefoon. Pech was dat ik even naar de GB was en dat mijn dochter niet te laat aan de telefoon kwam. Toch de voicemail beluisterd en ja hoor het was hem. Spijtig dat ik niet kan terug bellen....
Ben toch blij dat ik na al die jaren zijn stem gehoord heb.
In ieder geval, bedankt en ja hoor, ik ga vooruit!!!!!:woohoo:

Meer
11 jaren 9 maanden geleden #187 door Nijntje
Beantwoord door Nijntje in topic Mijn neefje
Veel sterkte met alles. En als daar voor de eerste keer binnenstapt zal 't wel spannend zijn en vooral heel raar (vies) doen. Maar dit gevoel betert, dus geen paniek.

Tijd voor maken pagina: 0.462 seconden