SURB

• ikke1984
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
11 jaren 2 weken geleden #335 door ikke1984
SURB was gemaakt door ikke1984
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de strafuitvoeringsrechtbank,mijn vriend moet op 28/12 voor de Surb komen zijn vi datum is 26/06/10 maar in december kan hij dus E.T. aanvragen.
Word dat snel gegeven of niet:(

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 2 weken geleden #336 door backup
Beantwoord door backup in topic SURB
Dit hangt van de rechters af die zetelen in de SURB.

Vele faktoren spelen daar in mee, gedrag, burgelijke partij,
werk, detentieplan enz.

14 dagen na verschijning heb je de conclusie.

• ikke1984
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
11 jaren 2 weken geleden #348 door ikke1984
Beantwoord door ikke1984 in topic SURB
Hoi,

Alvast bedankt voor de reactie,nu heeft de gevangenisdirecteur hem gezegd dat de datum op zijn moederfiche niet klopt en dat hij pas later dan december voor de SURB moet komen.:(
Het verslag van de justitieassistent was positief alsook dat van de gevangenis het enige wat negatief was is dat hij geen vast werk heeft ,hij kan nu wel gaan werken maar is een contract van 4 dagen dat zou dan weer niet genoeg zijn :(

groetjes en bedankt

• bolle2830
  • bolle2830's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #403 door bolle2830
Beantwoord door bolle2830 in topic SURB
Mijn vriend is vorige donderdag moeten voorkomen.

Alles was positief, de verslagen van de directie, van het psd, hij heeft een vast contract op zak, geen enkel tuchtrapport, noem maar op.

Wat wij al maanden ondervinden is dat het psd van de gevangenis hun uiterste best doen om de boel te saboteren.

Door steeds verkeerde informatie te geven over hoe en wat hij moet doen voor zijn agressiebegeleiding in orde te krijgen zijn we kostbare weken tijd verloren waardoor het niet op tijd in orde was tegen dat hij voor de surb moest voorkomen.

Tweede reden was, en nu moeten jullie goed luisteren:

12 november is er een justitieassistente bij mij thuis geweest voor een maatschappelijk enquête.
De dag nadien had ze het verslag al doorgefaxt naar de griffie zodat het ook in zijn dossier kon gestoken worden.

Nu heeft mijn vriend twee maanden extra bak bijgekregen omdat die twee zaken nog niet in orde waren. Het verslag van de justitieassistente zat zelfs niet in zijn dossier!
Vandaag heb ik de ganse morgen gebeld met psd, griffie en zelfs directie om te vragen wat de reden is dat dat verslag niet in zijn dossier zat, alhoewel ze het al meer dan een maand hadden ontvangen per fax.

Weet je wat mijn antwoord was?? Je moet nog een beetje lef hebben om zoiets te zeggen: " ha ja, waarschijnlijk vergeten erin te steken!"

Het is steeds dezelfde persoon van psd die bewust stokken in de wielen steekt, verkeerde informatie geven en je van het kastje naar de muur sturen, bewust verslagen achterhouden wetende dat hij daardoor maanden bak bij zal krijgen.

Eén iets is zeker, onze advocaten zullen haar dagvaarden voor opzettelijke obstructie van rechtszaken.

Die stomme koe, héél die bak is één bende grote onbekwame grote nullen die maar twee zinnen kennen:" daar kunnen wij ons niet over uitspreken" en "dat weten wij niet hoor".

Ik kan maar één tip geven als je je vriend vrij wil zien in de komende twee jaar... Zit er zelf achter, bel ze constant op, schrijf alles op, schrijf aangetekende brieven naar de directie want neem het van mij aan, als jij niks doet, reken er maar op dat zij in ieder geval niks zullen doen om zijn dossier vooruit te helpen.

Hij is maar een nummer zoals de rest. Ze beginnen om 9u, drinken koffie van 9.30u tot 10.30u, en tegen 11.30u zijn ze al weg gaan freten!

• ikke1984
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Meer
10 jaren 11 maanden geleden #404 door ikke1984
Beantwoord door ikke1984 in topic SURB
Hallo,

Oei dat is echt keierg!Bij hem zeiden ze eerst ook dat zijn maatschappelijke enquete er niet was maar heb toen zelf met de justitieassistent gebeld en toen uiteindelijk was het er wel.
In welke gevangenis zit jouw vriend?
Ik wist helemaal niet dat als er dingen niet in orde waren je 2 maanden extra kon krijgen,dan zijn het echt klootzakken daar.
Ondertussen weet hij al dat hij 4 februari voor de SURB moet komen en hopenlijk is hij tegen 1 maart thuis,psd,jwt,advocaat enzo zegt wel dat het er goed uitziet maar als ik dat zo hoor krijg ik toch wel wat schrik ze!

Alvast bedankt voor je antwoord en veel sterkte!

Meer
10 jaren 11 maanden geleden #407 door romeo
Beantwoord door romeo in topic SURB
Beste Bolle,

Ik kan uw bericht alleen maar bevestigen. Ik weet goed over welke madam u het hebt op de PSD dienst van Brugge.
Arrogantie heeft ze te koop. Ze doet precies wat zij wil en heeft bovenaldien zeer lange tenen.

Het kan toch niet dat een ambtenaar (PSD - griffie .... ) die door de belastingbetaler - waaronder ook wij - betaald word, zomaar hun zinnetje kunnen doen.
Het minste wat ze moeten doen is het werk waarvoor ze betaald worden zonder mensen te veroordelen. Dat behoort niet tot hun takenpakket.
Is er iemand die weet bij welke dienst we terecht kunnen met klachten over de gebrekkige werking binnen de gevangenismuren. Is de Commissie van Toezicht hiervoor bevoegd ?

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden